Mary Kay lanserar sin nya ansiktsolja i premium kollektionen Youthfinity.

Mary Kay lanserar sin nya ansiktsolja i premium kollektionen Youthfinity.

Youthfinity ansiktsolja till Mary Kay

En 24 Karats gyllene storm smälter samman med essensen från den aldrig fallande rosen och skapar den renaste av vätska i Youthfinitys ansiktsolja. Denna hel-animerade reklamfilm för Mary Kay är byggd på eleganta och dramatiska sekvenser. Vi ser födseln, den magiska transformationen och reningsprocessen genom alkemisten glas. Allt avslutas med vacker presentation av produkten.

Projektet startade med några möten där vi gick igenom bildmanus och olika ideér på utförande. Nästa steg var för Jens att göra styleframes och för Magoo att sätta igång med efterforskning på de tekniska utmaningarna vi hade framför oss. Vår tyngsta uppgift var att skapa en ros med endel udda egenskaper. Rosbladens vener måste reagera på ett magiskt sätt när en guldvätska träffade dom. I storyboardet fanns en sekvens där vätskan träffar bladen och den börjar lysa/glöda med ett pulserande sken som utgår från rosens mitt. I en svepande rörelse utåt skulle de pulsera, varje ros i en liten tidsförskjutning från den förra. Som en våg som går igenom ett fält av rosor. Från venerna skulle även små små partiklar lossna när detta inträffade.

Vi började bygga ett partikelsystem i 3dsmax där vi använde Pflow och även dess Box#3 data operator-noder. På det sättet fick vi ett system där vi kunde kontrollera när partiklarna skulle lossna samt var det skulle ligga. Ett annat verktyg för att kontrollera venernas pulserande ljus byggdes. Med det kunde vi sätta olika förskjutning i tid mellan de olika rosornas ljuspulsering.

När det kom till vätskan så bestämde vi oss för att använda Houdini för att lösa den. Vi importerade föranimerade rosblad som vi släppte datorgenererad vätska på. Med lite hjälp av Python kunde vi sen kontrollera och böja fysikens lagar för att anpassa vätskans beteende till de föranimerade kollisionsobjekten.

Efter det att simuleringarna och trådmodellerna var skapade så exporterade och importerade vi in vätskan till 3dsmax igen där vi kunde lägga material och sätta upp allt för rendering.

Vi renderade hela animation i V-Ray för 3dsmax, där vi arbetar i ACES färgrymd. Alla bilder, lager och pass lades ihop i NUKE, även där i ACES.

Genom samarbetet med We Are Plus och regissören Jens Mebes producerade samt levererade vi 1st 60 sekunders reklamfilm och ett paket av 7 högupplösta 3d-renderade stillbilder.

Credits

Client – Mary Kay
Animation – Magoo
Creative Agency – Plus
Creative Director – Jeremy Hollister
Art Director/Designer – Jens Mebes
Producers – Rachel Mills/ Lulu Ward

Share this post